Alla inlägg under februari 2010

Av Ewa Lindemark - 28 februari 2010 21:19

Gick upp strax före åtta, Ludde var redan vaken men alla andra barn sov. Började väcka dom vid nio, det är ju skola i morgon så dom komma i säng i vettig tid ikväll.

Strax efter 10 åkte Janne , Alwa och jag till Maxi och handlade lite sen hem och hämtade Joakim och körde upp honom till Vilsta, han skulle fixa med folkracebilen. Efter det blev det en sväng till Tuna Park och köpte tre par byxor till Ludde och Alwa fick två par byxor och en tröja. Efter Lunch ringde Heidi och frågade om Alwa och Ludde ville komma och leka med Hampus, Janne skjutsade dit dom.

Det blev så tyst här när inte Ludde och Alwa var hemma, helt plötsligt fick jag massa tid över, passade på att tvätta lite och sen bakade jag en kladdkaka.

På eftermiddagen kom Jessica över en sväng, vi drack kaffe och pratade om allt och ingenting.

Efter maten sa jag åt dom stora att packa och kolla att dom visste var busskort och skåpnycklar var så dom slipper stressa med sånt i morgon, Ida kunde inte hitta sin nyckel (är jag förvånad?) så det var bara att åka en sväng till till Maxi och köpa hänglås.

På hemvägen hämtade vi upp Ludde och Alwa sen vidare till Vilsta och hämtade Joakim.

Nu är dom minsta i säng och jag tar mej lite datatid. 


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 27 februari 2010 18:29

Gick upp vid åttatiden, åt frukost och duschade. Vid tiotiden åkte jag på en loppis för att leta lite efter babykläder (nej jag är inte gravid) till Alwas dockor. Dom är mycket billigare än dockkläder och oftast i bättre kvalitet. Hittade en hel del för endast 5kr styck. Åkte sen hem och hämtade Janne och vi åkte till maxi och handlade lite. Sen hem och fixade lunch. 

Vid halv tre gick Alwa och jag till Annica, Stefan, Rebecca, David och Elija,

David fyllde år tidigare i veckan och hade kalas idag. Vi blev bjudna på tårta, glass, bullar och kakor. Rebecca fixade lite lekar till barnen. Sen var det en uppskattad fiskdamm med godispåsar som fångst.

Vi var hemma igen strax före fem och då hade Janne börjat med maten, kokt fisk och äggsås. Det var lite protester när det var dags att äta men alla utom Ludde åt.

Nu är det strax dags att plocka fram lördagsgodis och krypa upp i soffan och titta lite på tv, får se om det blir melodifestivalen eller OS.


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 26 februari 2010 19:37

Gick upp strax efter sju, satt mej vid datan och drack kaffe, börjar bli en vana.

Tror inte att jag hinner göra det på mornarna nästa vecka då skolan kör igång igen efter sportlovet.

Janne och Joakim åkte tillsammans till jobbet, men Janne var bara där och bytte bil, nu är han äntligen ledig över helgen.

Vi åt frukost tillsammans när Janne kom hem igen och då hade även några barn vaknat.

Efter frukost satt vi igång och städade, så skönt att röja av på fredagen så man slipper i helgen.

Strax efter 10 skjutsade jag My till bollhuset, jag vet att jag sa att dom skulle få ta bussen idag....

Jag åkte till Maxi när jag ändå var ute, jag köpte kycklingfile, grönsaker, fredagsmys och så hittade jag en dockstol till Alwa som det var halva priset på.


När jag kom hem igen var Janne nästan klar med städningen, skönt. Väckte Ida för hon skulle till tandläkaren idag. Janne var bussig och åkte med henne och jag fixade lunch.

Alwa och jag tog en sväng med Molly efter lunch men det blev ingen lång sväng, det regnade.

På eftermiddagen åkte Janne, Joakim, Emil och Ludde till Katrineholm där bytte Joakim sin volvo (folkracebil) mot en saab, han ville hellre ha en framhjulsdriven.

Han ska tävla den 27/3 och då får vi se om han trivs i saaben.

Jag, Ida, My och Alwa bakade en kladdkaka som vi sen delade på, smarrigt.


Strax före fem kom Nathalie och Sara hit, dom skulle fixa sej innan dom skulle till Alexandra som fyller 19, grattis.

Jag satt igång och fixade maten vid sextiden, idag blev det enchiladas.


Efter maten kom grannbarnen Kajsa och Elliot hit upp och lekte, det blev full fart.

Nu är det snart dags för lets dance och fredagsmys.


Tack för idag

                               Alwa och dockan duschar

                                       Alwa i (blöt)snön

 

                    Gissa vem som slickade skålen när vi bakade??

Av Ewa Lindemark - 26 februari 2010 07:38

Idag den 26/2 är det 10 år sedan min mamma gick bort. 

Saknar henne så mycket, vi träffades flera gånger i veckan

och pratade med varandra i telefonen minst en gång om dagen.

Hon var mer som en kompis än en mamma, vi hade ett jättebra

förhållande, vi kunda prata om precis allt. Saknar verkligen det.

Mamma blev bara 58 år


Tänker på dej varje dag mamma.

Av Ewa Lindemark - 25 februari 2010 19:38

Vissa dagar känns det som om man inte gör annat än skjutsar barnen. 

Vaknade strax efter sju av att Ludde och Emil tittade på film, undrade lite varför dom var uppe så tidigt när dom har sportlov. Det visade sej att Emil hade vaknat vid 2 tiden och hade svårt att somna om så då väckte han lillebror och sen dukar dom fram chips och cola och sätter på film, vilka tokungar. Kan lova att dom var trötta och griniga hela förmiddagen. 

Jag åkte och hämtade Nathalie hos en kompis strax före tio och skjutsade henne till Hampus som hon skulle passa idag. Sen åkte jag hem och hämtade My och skjutsade henne till bollhuset, sen till ica och köpte lite frukt och grönt. Hem och städade undan lite och skurade badrummet. Vid 12 var det dags att hämta My igen, sen hem och fixade lunch. Nu hade Emil och Ludde somnad, så skönt. 13.45 hade My tandläkartid och då var Janne bussig och åkte med henne. Medans hon var inne hos tanläkaren så åkte Janne till Joakim med hans vagnbok som han har till sin folkracebil. Han ska ev byta sin volvo mot en Saab och då måste han visa att hans bil är godkänd. 

Vid 15 tiden åkte jag och hämtade Dennis och hans data, nu har dom visst lanat klart för den här gången.

När han ätit och bytt lite kläder så ville han ha skjuts till en annan kompis och snäll som man är så sa jag ja =). Passade på att plocka upp Nathalie hos Hampus sen hem och fixade mat.

Tänkte sätta mej och knappa lite data när köket var klart, men så blev det inte för Nathalie ville ha skjuts till Lars, börjar känna mej som en privatchaufför...fast utan lön.

Undra hur många mil det blev idag?

Tack till Ida som hjälpte till med Alwa idag så hon slapp att åka med alla svängarna

I morgon får barnen plocka fram sina busskort om dom ska någonstans.


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 24 februari 2010 20:07

Vaknade lite senare än vanligt, strax efter 7. Tog en mugg kaffe med Janne innan han åkte iväg och jobbade. Joakim började 8 idag så han åkte vid halv 8.

Vid halv 9 åkte jag och hämtade Nathalie och på hemvägen plockade vi upp Sara och hennes lillebror Hampus. När vi kom hit var det dags att duka fram frukost. Alwa var lite blyg för Hampus i början men sen lekte dom tillsammans. Efter frukost bäddade och städade jag undan lite, sen var det dags att klä på sej och ge sej ut i det härliga vädret. Vi plockade fram spadar, pulkor, skottkärra och snowboard sen var det full aktivitet här ute på gården. Annica kom också ut med Isaac, Maia, David och Elija.

 

                                                Alwa 

                   

                                                   Emil

 

                                                   Ludwig


Vi var ute lite mer än en timme, sen var det dags att fixa lunch. Sen var det full fart här hemma.

Strax efter fyra skjutsade jag hem Sara och Hampus, och Nathalie till en kompis.

Efter maten var det dags att ge sej iväg igen, nu var det Dennis som ville hem och duscha och äta. Han och hans kompisar fortsätter att lana på nätterna och sover på dagarna, det är väl okey nu när dom har sportlov men snart måste dom vända tillbaka på dygnet. Dennis fick sen skjuts tillbaka och då passade jag på att åka till Konsum och köpa en Toblerone till Joakim, han köpte en igår men det var spårlöst försvunnen i dag, undrar vem den skyldiga är? 


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 23 februari 2010 19:07

Vaknade av larmet på mobilen strax före sex, låg och drog mej nästan en timme, skönt. Drack lite kaffe med Janne innan han åkte till jobbet, har inte sett mycket av honom dom senaste dagarna för det har varit massor med jobb för honom. Idag var det meningen att han skulle vara ledig på dagen och jobba natt men så blev det inte, han fick ta dagpasset också, trisst eftersom barnen har sportlov och Janne hade planerat in och lagt sin kvällsvecka just nu.

Väckte Emil och Ludde eftersom dom skulle till Parken zoo på zooskola, det var mellan kl 9 och 14.30 När jag hade skjutsat dom gick Alwa och jag en sväng med Molly.

 

Vi var ute någon timme sen började det att bli kallt, Molly var helt snöig och kall om tassarna. När vi kom hem torkade Alwa Molly med hårfönen =)

 Vid 12-tiden åkte jag ner till bollhuset och hämtade My som hade tränat basket idag också. När vi kom hem var det dags att fixa lunch till dom som var hemma.

När lunchen och disken var avklarad så var det dags att åka igen, först hämtade jag Dennis i skolan, han hade jobbat med en uppsats som han ville ha klar innan lovet var slut, bra jobbat Dennis. Släppte av honom hos en kompis och åkte vidare till Parken zoo och plockade upp Emil och Ludde, dom var nöjda med sin dag, dom hade tittat och klappat djuren och hade även fått mata några. Släppte av dom i vändplan och åkte sen tillbaka till skolan där jag hade ett möte. Strax efter fyra var mötet slut och jag åkte till Ica och handlade lite.

När jag kom hem var det dags att börja med maten och sen gjorde vi semlor till efterrätt. 

Emil och Ludde gick ut i snön och lekte efter maten, dom har plogat ihop jättestora högar här idag.

Nu är det snart dags att fixa Alwa för natten och sen blir det nog lite kaffe i soffan och kl 21 är det dags att titta på Dr House på 4an


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 22 februari 2010 18:55

Gick upp vid 06.30, då hade Janne redan åkt iväg och jobbat. 

Det var en jättekall morgon -24 grader. Jag väckte Joakim som ska jobba hela sportlovet, han hade ordnat skjuts av Tomas så jag slapp ge mej ut i kylan.

Drack kaffe och knappade lite på datan. Sen var det dags för Molly att komma ut en stund, men det blev en snabb promenad för hon frös så om tassarna.

 När jag kom hem igen hade Alwa, Emil och Ludde vaknat och satt vid tvn och tittade på barnkanalen. Strax efter kom även Ida och My upp. Fixade lite frukost åt dom och satt på mera kaffe till Janne som kom hem. Nu är han är ledig till 15 i eftermiddag och sen jobbar han till 8 i morgon bitti igen. 

Strax efter 10 skjutsade jag My ner till bollhuset där det är basket nu på sportlovet, det är tjejer från A-laget som håller i träningarna.

Passade på att handla och tanka när jag ändå var i farten. När jag kom hem igen så gick jag, Emil, Alwa och Ludde ut på gården och dom lekte i snön.

Vi var inte ute så länge eftersom det var så kallt. När vi kom hem var det dags för lunch.

Ida gick till sin kompis Stina och tog Molly med sej, Stina har en hund som heter Vilda, dom gick en sväng med hundarna och sen hem till Stina.

My fick skjuts hem av en kompis pappa så jag slapp att hämta henne, snällt.

Senare så ringde Dennis, han och hans kompisar har lanat i två nätter och ska lana minst en till. Dom ville ha skjuts till Ö&B för att köpa chips och cola, det är ju billigare där. Jag passade på att handla lite rengöringsmedel och fryspåsar när jag ändå var där.

Vid halv fem så var det dags att gå till bilen igen, nu var det My som skulle till Emma, hon ska sova över där i natt och sen åker dom tillsammans till bollhuset i morgon. Svängde förbi Nathalie med lite kläder också.

När vi kom hem igen var Emil och Ludde ute och lekte i snön, Alwa som hade åkt med mej ville också vara ute så det var bara att gå upp och sätta på mej varma kläder. Dom hade riktigt skoj i en stor snöhög här på gården. Efter någon timme så gick vi hem igen och fixade lite varm oboy och smörgåsar så någon kvällsmat blir det inte här idag =).

Joakim var hemma en snabbis efter jobbet och åt lite sen kom Tomas och hämtade honom för dom skulle titta på film.

Nu ska jag fixa Alwa för natten och sen är det dags att bänka sej vid tvn och titta på familjen Annorlunda.


Tack för idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards