Direktlänk till inlägg 20 mars 2010

Våååår

Av Ewa Lindemark - 20 mars 2010 19:21

Ingen sovmorgon fast det är lördag, My skulle till Västerås och spela två basketmatcher. Janne skjutsade henne till bollhuset där det var samling. Jag valde att inte följa med idag, har lite problem med bilen och ville inte riskera att bli stående flera mil hemmifrån.


När Janne kom tillbaka hade han köpt färska fralla som vi åt till frukost. 

Sen var det dags att röja undan lite. Ida och hennes kompisar sov fortfarande.

Vid elva tiden åkte vi till Maxi och handlade lite, när vi var där inne fick Janne jobb. Vi handlade klart och åkte sen till Ärla och Janne hjälpte en dam som hade kört fast. Sen ramlade det in lite fler jobb och jag åkte med, bla så fick han ett jobb på E20. Det är otroligt att vissa vägrar att släppa på gasen när Janne bärgar, dom ska bara förbi fortast möjligt. 


När det blev lugnt på jobb åkte vi och köpte skor till Ida och My och sen till Grevgott och köpte godis.


Senare på eftermiddagen åkte jag och hämtade Nathalie och Lars sen åkte vi till Tuna park där Nathalie köpte skor sen åkte vi hem till oss och fixade mat.


Janne fick mera jobb och jag fixade köket. Emil plockade fram sin cykel och åkte till Samuel.

Nu var det bara jag och My hemma och då passade jag på att röja lite i Emil och Luddes rum, kastade trasiga leksaker och plockade undan sånt som dom inte leker med längre.


Tog sen en promenad med Molly i skogen. När vi kom hem igen var det bara att ta in Molly i badrummet och duscha henne, nu börjar den här årstiden när hon blir så skitig när hon är ute...fast det kan det vara värt bara vi får vår.


Nu är det dags att plocka fram godis och krypa upp i soffan.


Tack för idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Lindemark - 23 januari 2011 21:42

Gick upp vid halv åtta och tog en sväng med hundarna, lite småkallt.  Ganska ofta så ser man älgar på den rundan jag går med hundarna, det brukar vara en ko med två kalvar. I morse såg jag dom en bit in i skogen, skönt att man inte har hundar med j...

Av Ewa Lindemark - 22 januari 2011 12:31

Blev inget bloggande igår pga min j...a migrän, blev liggande hela dagen. Tur att Janne var ledig och kunde ta barnen.  Mår betydligt bättre idag.  Janne tog med sej My, Alwa och Molly ner till jobbet för att byta bromsar på min bil, det var dåli...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 17:00

Hämtade Ludde klockan ett och sen vidare och hämtade Alwa. Åkta sen vidare till Tuna Park för att köpa handsakar åt Ludde, dom gamla har gått sönder. letade i varenda affär utan att hitta några i passande storkek eller färg, fanns mest rosa. Hittad...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 11:55

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Kände att det var dags att komma igång igen.    Här hemma har vi haft en sväng av magsjuka men i morgon ska alla vara igång igen. Ludde är tillbaka i skolan idag igen och Alwa som klarat sej är ...

Av Ewa Lindemark - 23 april 2010 08:32

Kan inte påstå att jag är på bästa humör just nu. Har ont i knät och är frustrerad över att inte funka som vanligt.  När man är van att det är full fart och nu kan jag inte göra mycket nytta här hemma. Kommer ingenstans utan kryckorna och vet att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards