Direktlänk till inlägg 24 mars 2010

Sjukhus och vaccination

Av Ewa Lindemark - 24 mars 2010 20:53

Gick upp strax före sex och då var redan Ludde och Emil vakna. Janne åkte iväg på jobb och jag väckte resten av barnen. Ida och My var lite svåra att få upp idag, tror att dom tittade på film sent igår.

Janne hann skjutsa Joakim till praktiken och var sen hemma igen strax efter sju.

Jag skjutsade Emil, Ida, My och Ludde till skolan, Dennis mådde inte bra så han fick vara hemma med Janne och Alwa.

När jag hade lämnat alla så åkte jag till medicinmottagningen på sjukhuset där jag hade tid idag. Träffade en överläkare som jag träffat tidigare när jag haft migrän. En jättetrevlig läkare som verkligen tog sej tid att lyssna och kom med några ideer om hur min migrän kan bli bättre, ska prova en hel del ny medicin. Hoppas verkligen att det kommer att funka. Han ska även försöka fixa så att jag kan få komma direkt till en avdelning när jag behöver söka akuthjälp, som det är idag så måste jag söka via akuten när mina egna mediciner inte funkar vid ett anfall. 

Gick även till provtagningen och tog en del prover.

Det tog 2 timmar på sjukhuset så det var tur att Janne kunde vara hemma med Alwa. 


När jag kom hem hade Janne fixat lunch till sej och Alwa, jag kör fortfarande med naturdiet, fjärde dygnet nu. Magen börjar vänja sej så jag är inte alls lika hungrig nu.


Vid ett åkte vi och hämtade Ludde och Emil och sen vidare till vårdcentralen där Alwa, Ludde och Emil fick andra sprutan mot svininfluensan. Dom var jätteduktiga alla tre.


Vi kommer snart att få våran nya spis så när jag kom hem drog jag ut den gamla för att städa bakom och konstaterade att det borde jag ha gjort oftare, det var inte alls trevligt. Men det blev bra när det var klart.

Sen var det dags att sätta fart med maten, det blev kyckling och ris idag.

Efter maten släppte Alwa och Ludde in varsin kompis, dom lekte i deras rum. Emil gick hem till Samuel.


Strax efter åtta var det dags att fixa Ludde och Alwa för natten, Ida var sen gullig och läste en saga för dom.


Janne och jag kikade in lite på Ica Kvantums hemsida, man kan beställa varor och sen få dom hemkörda för bara 99 kronor, funderar på att göra en beställning i morgon. 


Nu ska jag kika lite på efterlyst på tv.


Tack för idag

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Lindemark - 23 januari 2011 21:42

Gick upp vid halv åtta och tog en sväng med hundarna, lite småkallt.  Ganska ofta så ser man älgar på den rundan jag går med hundarna, det brukar vara en ko med två kalvar. I morse såg jag dom en bit in i skogen, skönt att man inte har hundar med j...

Av Ewa Lindemark - 22 januari 2011 12:31

Blev inget bloggande igår pga min j...a migrän, blev liggande hela dagen. Tur att Janne var ledig och kunde ta barnen.  Mår betydligt bättre idag.  Janne tog med sej My, Alwa och Molly ner till jobbet för att byta bromsar på min bil, det var dåli...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 17:00

Hämtade Ludde klockan ett och sen vidare och hämtade Alwa. Åkta sen vidare till Tuna Park för att köpa handsakar åt Ludde, dom gamla har gått sönder. letade i varenda affär utan att hitta några i passande storkek eller färg, fanns mest rosa. Hittad...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 11:55

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Kände att det var dags att komma igång igen.    Här hemma har vi haft en sväng av magsjuka men i morgon ska alla vara igång igen. Ludde är tillbaka i skolan idag igen och Alwa som klarat sej är ...

Av Ewa Lindemark - 23 april 2010 08:32

Kan inte påstå att jag är på bästa humör just nu. Har ont i knät och är frustrerad över att inte funka som vanligt.  När man är van att det är full fart och nu kan jag inte göra mycket nytta här hemma. Kommer ingenstans utan kryckorna och vet att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards