Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Våfflor

Av Ewa Lindemark - 25 mars 2010 20:02

Idag var det bara My som var svår att få upp på morgonen. Ludde och Emil vaknade själva strax före sex. Ida var snabb idag för hon hade bestämt att åka med kvart över sju bussen. Dennis var fortfarande dålig så han fick ligga kvar. Janne fick ett tidigt jobb men han hann hem och skjutsa Joakim till praktiken där han börjar sju.


My, Ludde och Emil fick skjuts till skolan. Jag var hemma med Alwa och jag passade på att skicka iväg en hög med räkningar.

När Janne kom tillbaka åkte vi till coop forum och köpte bla två par skor till Alwa, det är lite för blött ute för att börja med skor men lika bra att köpa innan det blir utplockat. Passade också på att gå till apoteket, eller som det nu heter Kronanas droghandel. Hämtade ut min nya migrän medicin, tur att man har frikort annars hade det blivit dyrt. Bara en injektion som jag tar när jag får migrän kostar 210 kr, ibland kan det gå åt fyra vid ett anfall.


Åkte sen vidare till Kvantum och handlade, Alwa hittade två pippi-skivor som hon absolut ville ha, hon är lite pippi-tokig just nu.


Hem och fixade lunch och sen gjorde vi våran första internet beställning till Ica så i morgon får vi våra varor hemlevererade, så smidigt. Tror faktiskt att vi kommer att spara in lite pengar på att handla så, ofta när man handlar på "vanligt" sätt så slinker det med någon som kanske var lite onödigt. :).


Hämtade Ludde och Emil i skolan och sen åkte vi till Mys skola där jag fick lösa ut hennes mobil av läraren, My hade skickat sms på lektionstid.

Sen åkte vi vidare och köpte skor till Ludde och Emil också, Ludde fick även ett par nya till idrotten i skolan. Köpte också ett par nya utebyxor till Ludde, termobyxorna börjar att bli för varma nu. Hittade ett par på Kapp Ahl som var toppenbra, Ludde var ute hela eftermiddagen och lekte i blöta snöhögar men var helt torr när han kom in. Ska köpa ett par till Alwa i morgon.


Gjorde sen våfflor med sylt och grädde till familjen.


Tack för idag

 
 
Annica

Annica

26 mars 2010 07:29

Namnet känns lite suspekt. Allt kanske inte går att översätta rakt av.

http://mizhakatt.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Lindemark - 23 januari 2011 21:42

Gick upp vid halv åtta och tog en sväng med hundarna, lite småkallt.  Ganska ofta så ser man älgar på den rundan jag går med hundarna, det brukar vara en ko med två kalvar. I morse såg jag dom en bit in i skogen, skönt att man inte har hundar med j...

Av Ewa Lindemark - 22 januari 2011 12:31

Blev inget bloggande igår pga min j...a migrän, blev liggande hela dagen. Tur att Janne var ledig och kunde ta barnen.  Mår betydligt bättre idag.  Janne tog med sej My, Alwa och Molly ner till jobbet för att byta bromsar på min bil, det var dåli...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 17:00

Hämtade Ludde klockan ett och sen vidare och hämtade Alwa. Åkta sen vidare till Tuna Park för att köpa handsakar åt Ludde, dom gamla har gått sönder. letade i varenda affär utan att hitta några i passande storkek eller färg, fanns mest rosa. Hittad...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 11:55

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Kände att det var dags att komma igång igen.    Här hemma har vi haft en sväng av magsjuka men i morgon ska alla vara igång igen. Ludde är tillbaka i skolan idag igen och Alwa som klarat sej är ...

Av Ewa Lindemark - 23 april 2010 08:32

Kan inte påstå att jag är på bästa humör just nu. Har ont i knät och är frustrerad över att inte funka som vanligt.  När man är van att det är full fart och nu kan jag inte göra mycket nytta här hemma. Kommer ingenstans utan kryckorna och vet att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Skapa flashcards