Alla inlägg den 21 april 2010

Av Ewa Lindemark - 21 april 2010 16:45

Det var ett tag sen jag bloggade, tiden har inte riktigt räckt till.

Vad har hänt sen sist då? Det har varit påsk, vi firade hemma tillsammans med Jannes bror Christer. 

Sen har jag varit på min lillebror Tomas och Marias bröllop, det var ett helt fantastiskt bröllop. Vigseln var i Bromma kyrka i Stockholm, en kyrka från 1700-talet. Det var så personligt och fint, bla med musik och sång som var personligt skriven till brudparet. Efter vigseln åkte vi gemensamt i buss till Alviks värdshus där middagen och festen var. Dukningen var jättefin i medeltida-tema, och vid varje plats låg det en grå kakelplatta med gästens namn skrivet i runskrift i röd färg. Tomas och Maria hade suttit i timmar och gjort dom till varje gäst. Jag satt vid brudparets bord tillsammans med min storebror Peter och Marias föräldrar. Maten var också jättegod, till förrätt var det lax med en kall mangosås, sen var det en härlig buffe med massor att välja på. Tårtorna hade en kompis till Maria gjort och även dom var så goda. Ett så härligt bröllop där man verkligen kändes sej välkommen. Tack Maria och Tomas för en underbar dag.


Vad har mer hänt, jo i måndags så opererade jag mitt knä. Det visade sej att det var slitet och jag saknade en del brosk. Nu har dom borrat på flera ställen i knät där det nu förhoppningsvis ska bildas nya stamceller och sen bilda nytt brosk. Jag kom hem strax efter lunch på tisdagen, nu blir det minst sex veckor med kryckor och jag får max stödja på benet med 15-20 kg. 


Jag kommer inte heller att kunna köra bil under den här tiden. Eftersom jag alltid skjutsar Ludde till sin skola så blev det ett problem, Janne har rätt att få tillfällig föräldrapenning under min sjukskrivning men vi kommer att förlora en hel del pengar på det så han kommer att kommer att börja jobba på måndag. Jag ringde till kommunen och frågade om Ludde hade möjlighet att få skolskjuts nu när jag inte kan köra bil, men det blev blankt nej. Dom sa att det fick jag lösa själv. Då ringde jag direkt till bussbolaget som kommunen anlitar och fick prata med en jättetrevlig tjej som sa att det inte var några problem alls, så nu kommer Ludde att få skolskjuts fram och tillbaka varje dag terminen ut.


Tack för idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards