Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Två dagar

Av Ewa Lindemark - 23 mars 2010 20:22

Blev inget bloggande igår, skriver lite idag istället. 

Gårdagen började som vanligt med att väcka barnen, gick ovanligt lätt att få upp dom med tanke på att det var måndag.

Alwa och jag var hemma och pysslade på förmiddagen, var en sväng till affären och köpte ägg och mjölk, hade lovat barnen pannkakor.


Efter lunch åkte vi och hämtade Ludde och sen Emil som slutade tidigare. 

Till mellis gräddade jag pannkakor och det tog sin lilla tid :)


Strax före fem gick Alwa, Ludde och jag till fritidsgården och påskpysslade. Vi höll på till klockan sju och sen åkte vi och hämtade Janne på hans jobb. Han hade varit i Uddevalla och lämnat en lastbil, en resa på ca 12 timmar. Han kunde inte åka fortare än ca 50 km i timmen på vägen ner, hem gick det fortare.


Idag var både Janne och jag hemma på morgonen och kunde hjälpas åt att väcka och få iväg barnen.

Vid 10-tiden gick vi hem till Annica, David och Elija, barnen lekte och vi satt i köket och drack te och pratade.


Vid 11 kom Janne och hämtade oss och vi åkte och hämtade Ludde och sen till vårdcentralen med honom. Han har varit täppt i näsan en längre tid och har svårt att andas genom näsan, han snarkar dessutom en hel del :). Läkaren misstänker att han har problem med en körtel som sitter bakom näsan och skickade en remiss

till öron-näsa-hals mottagningen på sjukhuset. 

Sen åkte vi hem och fixade lite lunch.


Emil slutade två idag och jag  hade lovat att hämta honom, Janne skulle snart börja jobba så jag skjutsade honom till jobbet när jag ändå var ute och åkte.


Dukade fram yoghurt till mellis. Strax efter kom Kaisa och Elliot hit och lekte, idag var det livat så efter ett tag fick barnen gå ut och leka.


Till middag blev det lassange och det gick åt i stora lass, helt tomt i formarna, det är riktigt skoj att laga mat när det uppskattas.

Diskade undan medans barnen fick lite datatid. Lagom när köket var klart kom Joakim hem efter att ha varit och kört cross, kan lova att hans kläder inte var roliga att ta hand om, fick duscha av allt innan jag vågade stoppa in det i tvättmaskinen. 


Både Alwa och Ludde var jättetrötta när det var dags att sova så båda sov gott innan jag knappt läst en sida i sagoboken.


Nu är det snart dags att få Emil i säng och sen sätta sej framför tvn och vika tvätt, Janne jobbar kväll/natt och har massor att göra så honom lär jag inte se på flera timmar


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Lindemark - 23 januari 2011 21:42

Gick upp vid halv åtta och tog en sväng med hundarna, lite småkallt.  Ganska ofta så ser man älgar på den rundan jag går med hundarna, det brukar vara en ko med två kalvar. I morse såg jag dom en bit in i skogen, skönt att man inte har hundar med j...

Av Ewa Lindemark - 22 januari 2011 12:31

Blev inget bloggande igår pga min j...a migrän, blev liggande hela dagen. Tur att Janne var ledig och kunde ta barnen.  Mår betydligt bättre idag.  Janne tog med sej My, Alwa och Molly ner till jobbet för att byta bromsar på min bil, det var dåli...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 17:00

Hämtade Ludde klockan ett och sen vidare och hämtade Alwa. Åkta sen vidare till Tuna Park för att köpa handsakar åt Ludde, dom gamla har gått sönder. letade i varenda affär utan att hitta några i passande storkek eller färg, fanns mest rosa. Hittad...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 11:55

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Kände att det var dags att komma igång igen.    Här hemma har vi haft en sväng av magsjuka men i morgon ska alla vara igång igen. Ludde är tillbaka i skolan idag igen och Alwa som klarat sej är ...

Av Ewa Lindemark - 23 april 2010 08:32

Kan inte påstå att jag är på bästa humör just nu. Har ont i knät och är frustrerad över att inte funka som vanligt.  När man är van att det är full fart och nu kan jag inte göra mycket nytta här hemma. Kommer ingenstans utan kryckorna och vet att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards