Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Ewa Lindemark - 8 mars 2010 21:35

När Jannes larmtelefon ringde trodde jag att det var mitt i natten så jag vände mej bara om för att sova vidare, men bara några minuter senare tjuter larmet på mobilen, det var visst morgon.

Lite segt att gå upp, men det är det väl varje måndag. Gick upp och drack lite kaffe innan jag satt fart med att väcka barnen.

Ludde var fortfarande sjuk så han fick ligga kvar i sängen.


Jag skjutsade Emil, Ida och My till skolan och Janne hann hem så han kunde skjutsa Dennis och Joakim.

När vi kom tillbaka hade Ludde klivit upp. jag fixad frukost till Ludde, mej och Alwa.

Sen tittade Alwa och Ludde på Scooby Doo och jag passade på att röja och tvätta.


Alwa hjälpte till att skära potatisen när det var dags att fixa lunch, hon hjälper gärna till och är riktigt duktig

  

Efter lunch satt jag på film till Ludde och jag och Alwa och jag tog en sväng med Molly.

  

Jätteskönt väder idag, sol och några plusgrader. När vi kom hem igen plockade vi fram lite målarböcker och kritor.


Strax före fem gick jag och Alwa till fritidsgården, jag jobbar där varannan måndag. Idag påskpysslade vi.

Vi var hemma igen strax efter sju och då hade Janne fixat mat.


Klockan 8 satt vi som alltid på måndagar framför tv och tittade på familjen annorlunda. Alltid lika skoj att se familjerna.


Sen var det dags att stoppa dom minsta i säng. Ida och Dennis ska till Romme med skolan i morgon och åka slalom, så vi fixade lite mackor och pastasallad.


Tack för idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards