Alla inlägg den 15 mars 2010

Av Ewa Lindemark - 15 mars 2010 21:02

Morgonen började bra, barnen gick upp utan att jag behövde tjata så mycket.

Vi åt frukost och gjorde oss iordning. Kom ut till bilen i tid gjorde vi också, alla på plats och dags att starta...bilen är helt död, inget batteri. Känner en viss ilska att vi inte bytt det där batteriet som vi vet är dåligt. Kollar runt på parkeringen om någon snäll granne kan ge mej lite starthjälp, helt tomt på parkeringen. Ringer till Janne men han är i Västerås. Men som tur är så kan Jannes arbetskompis komma och hjälpa mej. Vi kommer tillslut iväg. Emil kom i tid men resten blev lite sena, men bättre sent än aldrig. Sista stoppet är på Luddes skola och då har jag kört en stund så då borde batteriet fått lite ström, vågar inte lämna bilen på tomgång utanför skolan. Lämnar snabbt Ludde och Alwa och jag går till bilen och jag vrider på nyckeln, lika död igen.

Frågar två mammor om dom kan vara snälla och ge mej lite ström, jag har startkablar, men får lite surt till svar att dom inte hinner för dom ska till jobbet. Kan man inte offra några min för att hjälpa en annan, tydligen inte.

Nu är jag så arg så jag tänkte först lämna bilen och ta bussen hem, men kom snart på att jag måste ha bilen idag. Kom på att vi har ett batteri stående på Joakims praktikplats, får tag i en kille där som är så gullig och kommer till mej med batteriet. Han tar loss det gamla och ska sätta dit det andra som då visar sej var kortslutning i så det bara blixtrar till. Tar istället fram kablarna och startar upp det gamla igen. Sen åker jag upp till Joakim och han sätter in ett nytt åt mej.

Vilken morgon, det tog nästan två timmar att lämna barnen idag.


Strax efter 12 åker jag och Alwa till stan och plockar upp Nathalie som ska till tandläkaren, på vägen dit stannar vi till och hämtar Ludde från skolan också.

Alwa somnar i bilen och när jag väcker henne på parkeringen vid tandläkaren så blir hon så arg, sen får jag bära en skrikande treåring hela vägen till tandläkaren.

kände att det här var inte min dag.

Hon lugnade snart ner sej så vi kunde sitta i väntrummet. 

Nathalie kom stolt ut från undersökningsrummet, inga hål. Hon är snart 19 och har aldrig haft hål i någon tand.


När vi var klara så släppte jag av Nathalie, Ludde och Alwa hemma och jag åkte vidare till Emils skola där jag hämtade honom och hans kompis Cazper som skulle följa med oss hem idag.


Vi fixade lite mellis och sen spelade killarna dataspel, efter någon timme gick hela gänget ut och lekte.


Vid halv sex åkte jag på föräldramöte i Emils klass. Det är lite rörigt i den klassen just nu, deras ordinarie lärare är inte där utan dom har haft flera olika vikarier. Den ena läraren är föräldraledig och den andra långtidssjukskriven. Nu lovade rektorn att göra allt hon kan för att få dit vikarier som kan stanna en längre tid.


När mötet var slut åkte jag till Borsökna och hämtade My som hade varit hos Linnea, på vägen hem stannade vi och handlade och sen plockade vi upp Dennis som varit på Unga örnar i Skogsängen

Vi kom precis lagom hem när sista avsnittet av fam annorlunda började.


Håll tummarna att min bil startar i morgon bitti.


Tack för idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards