Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Ewa Lindemark - 16 mars 2010 18:49

Det är så mycket lättare att gå upp på morgonen nu när det börjar bli ljust. 

Barnen är också lättare att få upp, alla var uppe före sju.

Emil snabbade sej med frukost och påklädning så han skulle hinna att sitta vid datan innan skolan. Vi har tre datorer här hemma plus att Nathalie har en egen, så det gäller att vara snabb om man ska hinna sitta på morgonen. Idag tog några bussen till skolan eftersom bilen inte ville starta igår så ville dom inte riskera att komma för sent. Men idag var det inga problem med bilen, den startade hur snällt som helst.

Släppte först av Emil vid hans skola och sen My vid hennes och sen vidare till Luddes skola.


Alwa och jag åkte hem igen och jag satt på en film till henne och själv så gick jag in i duschen.

Strax efter 10 gick vi ut tillsammans med Annica, David och Elija. Barnen lekte i snöhögarna och Annica och jag njöt av vårsolen.

  

Strax före 12 gick vi in och fixade lunch, idag blev det bara korv med bröd.

Joakim kom också hem på lunch, oftast så köper han mat vid en Tai-vagn som står vid hans praktik men nu var han lite trött på taimat. Han fixade lunch till sej men glömde visst att städa köket efter sej ;).

Strax före ett kom Janne hem för att äta han också och det passade perfekt för då kunde jag passa på att hämta Ludde och Alwa slapp att åka med.


Snart var det dags att ge sej iväg igen, hämtade Emil och My. Alwa åkte med men Ludde fick vara hemma.


Sen var My snäll och passade Alwa för jag hade ett besök hos ortopeden. Jag opererade bort en del av menisken i höstas och för ett tag sen började knät att krångla igen. Mest troligt så har menisken gått sönder mer och jag blev uppsatt på väntelista för operation igen. Han trodde inte att jag skulle behöva vänta så länge på operationen.


När jag var klar på sjukhuset så stannade jag och köpte mjölk och sen plockade jag upp Dennis


Janne kom hem vid halv fem från jobbet och då satt vi fart och lagade mat och sen skjutsade Janne My till hennes basketträning.

Ludde och Alwa gick ut på gården och lekte sen gick dom hem till Kajsa och lekte en stund till.


Nu är Janne iväg och hämtar My och sen skulle han åka upp till jobbet och fixa min bil, jag har en broms som ligger på.


Tack för idag

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17
18
19 20 21
22
23 24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards