Alla inlägg den 11 februari 2010

Av Ewa Lindemark - 11 februari 2010 20:51

Nu har jag varit iväg och handlat lite och sen var det föräldramöte på Mys basket.

Tjejerna hade visst inte varit så trevliga mot sin nya extratränare på förra träningen. Han är inte heller van att träna tjejer utan har bara tränat killar, och som ni säkert vet så kan tjejer som snart är tonåringar vara ganska kaxiga.

Hoppas att det går bättre nästa träning.


Nu har Alwa och Ludde somnat och snart är det dags för Emil. Han sitter vid datan i lilla hallen så det blir nog till att tjata om man ska få honom i säng, tur att det finns en off-knapp på datan att ta till i värsta fall.


Strax före 22 är det dags att ge sej iväg igen, då vill Nathalie bli hämtad hos Sara.

Av Ewa Lindemark - 11 februari 2010 17:53

Är lite sliten efter ett antal timmar i köket.

Började med att baka kladdkakor till mellis, diskade undan

(nej, jag har ingen diskmaskin :)) sen var det dags att göra pannkakssmet, jag gjorde på 2 liter mjölk. Gräddade sen pannkakor till hela familjen och det tog tid kan jag lova. När alla ätit klart så var det bara att börja diska igen, dom större barnen diskade sitt eget.

Nu har vi tagit fram kladdkaka nr 2 och dom som är hemma fikar.

Börjar kännas ganska fullt i magen, i morgon får det bli något nyttigare :)

Av Ewa Lindemark - 11 februari 2010 12:06

Alwa och jag gick ut på förmiddagen tillsammans med Annica, David och Elija.

Barnen lekte med sina spadar i snöhögarna och Annica och jag njöt av värmen från solen.

Intill husväggen värmde solen och man fick lite vårkänsla.

Nu har Alwa och jag ätit lunch, det blev pannbiff och makaroner.

Om ca 40 min är det dags att ge sej iväg igen, Ludde slutar kl 13 och Ida och My

kl 13.15

Jag har satt på en film till Alwa och själv tar jag mej tid att sitta vid datan 

en stund.

Av Ewa Lindemark - 11 februari 2010 09:11

I morse så flöt allt på så lätt med att få upp barnen, 

inget tjafs alls, så skönt.

Dennis, Emil och Ludde fick skjuts av mej till skolan Ida och My tog bussen,

Joakim åkte strax före sju med Janne. Joakims praktik ligger precis bredvid

Jannes jobb så dom kan åka tillsammans.

Nu är det bara jag och Alwa hemma, mysigt.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards