Alla inlägg den 14 februari 2010

Av Ewa Lindemark - 14 februari 2010 20:11

Jag gick upp först som jag oftast gör, skönt att få lite egentid.

Satt på kaffe och satt mej vid datan. Efter nån timme tog jag en promenad med Molly, det var en så härlig morgon, sol och klarblå himmel. När vi kom tillbaka hade Ida gått upp och satt vid datan i köket, sen ramlade dom upp en efter en. Janne hade haft jobb ända fram till 6 i morse så även han låg till 10. Vi åt frukost tillsammans och sen fick Janne jobb och åkte iväg.

Ida ville iväg till Elfok arena och titta när några killar spelade innebandy och eftersom bussarna går så sällan på söndagar så skjutsade jag henne dit.

På vägen hem stannade jag till på maxi och handlade lite. När jag kom hem igen så blev det lite städning och startade några maskiner med tvätt.

Vid två-tiden kom Annika och lämnade Alwa och Ludde, dom hade haft det toppen i helgen.

Sen satt vi fart och bakade lite kakor, gaffelkakor och syltkakor. 

Dennis hade sovit borta och Janne plockade upp honom på vägen hem. 

Vid sextiden åkte jag och hämtade Ida och tre kompisar i Mälarbaden där dom hade varit hos en kompis, skjutsade hem alla tjejerna och stannade sen till på Konsum och köpte mjölk. När vi kom hem hade Janne börjat med maten, ytterfile och strips, gott.

När disken var avklarad var det dags att fixa dom minsta för natten, Janne tog Alwa och Ludde fixade det mesta själv, med lite tjat. 

Jag gick in i Joakims rum för att hämta lite smutstvätt och hittar då även en talrik med pannkakor och sylt, låter kanske inte så farligt men det var i torsdags vi åt pannkakor, skärpning Jokke.

Nu börjar ett visst lugn att lägga sej hos familjen, tre är i säng resten tittar på tv eller knappar data.

Alla som ska vara hemma är det, Nathalie sover över hos en kompis.

Tror att jag ska fixa lite kaffe och krypa upp i soffhörnan.


Tack för idag

Av Ewa Lindemark - 14 februari 2010 10:02

Idag den 14 februari skulle min pappa ha fyllt 70 år.

Det är snart 24 år sedan han gick bort, jag var bara 18 år då.

Det är så ledsamt både för honom och barnen att dom aldrig hann

träffas.

Pappa blev bara 46 år

Tänker på dej pappa

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards