Direktlänk till inlägg 26 februari 2010

Fredagsmys

Av Ewa Lindemark - 26 februari 2010 19:37

Gick upp strax efter sju, satt mej vid datan och drack kaffe, börjar bli en vana.

Tror inte att jag hinner göra det på mornarna nästa vecka då skolan kör igång igen efter sportlovet.

Janne och Joakim åkte tillsammans till jobbet, men Janne var bara där och bytte bil, nu är han äntligen ledig över helgen.

Vi åt frukost tillsammans när Janne kom hem igen och då hade även några barn vaknat.

Efter frukost satt vi igång och städade, så skönt att röja av på fredagen så man slipper i helgen.

Strax efter 10 skjutsade jag My till bollhuset, jag vet att jag sa att dom skulle få ta bussen idag....

Jag åkte till Maxi när jag ändå var ute, jag köpte kycklingfile, grönsaker, fredagsmys och så hittade jag en dockstol till Alwa som det var halva priset på.


När jag kom hem igen var Janne nästan klar med städningen, skönt. Väckte Ida för hon skulle till tandläkaren idag. Janne var bussig och åkte med henne och jag fixade lunch.

Alwa och jag tog en sväng med Molly efter lunch men det blev ingen lång sväng, det regnade.

På eftermiddagen åkte Janne, Joakim, Emil och Ludde till Katrineholm där bytte Joakim sin volvo (folkracebil) mot en saab, han ville hellre ha en framhjulsdriven.

Han ska tävla den 27/3 och då får vi se om han trivs i saaben.

Jag, Ida, My och Alwa bakade en kladdkaka som vi sen delade på, smarrigt.


Strax före fem kom Nathalie och Sara hit, dom skulle fixa sej innan dom skulle till Alexandra som fyller 19, grattis.

Jag satt igång och fixade maten vid sextiden, idag blev det enchiladas.


Efter maten kom grannbarnen Kajsa och Elliot hit upp och lekte, det blev full fart.

Nu är det snart dags för lets dance och fredagsmys.


Tack för idag

                               Alwa och dockan duschar

                                       Alwa i (blöt)snön

 

                    Gissa vem som slickade skålen när vi bakade??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa Lindemark - 23 januari 2011 21:42

Gick upp vid halv åtta och tog en sväng med hundarna, lite småkallt.  Ganska ofta så ser man älgar på den rundan jag går med hundarna, det brukar vara en ko med två kalvar. I morse såg jag dom en bit in i skogen, skönt att man inte har hundar med j...

Av Ewa Lindemark - 22 januari 2011 12:31

Blev inget bloggande igår pga min j...a migrän, blev liggande hela dagen. Tur att Janne var ledig och kunde ta barnen.  Mår betydligt bättre idag.  Janne tog med sej My, Alwa och Molly ner till jobbet för att byta bromsar på min bil, det var dåli...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 17:00

Hämtade Ludde klockan ett och sen vidare och hämtade Alwa. Åkta sen vidare till Tuna Park för att köpa handsakar åt Ludde, dom gamla har gått sönder. letade i varenda affär utan att hitta några i passande storkek eller färg, fanns mest rosa. Hittad...

Av Ewa Lindemark - 20 januari 2011 11:55

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här. Kände att det var dags att komma igång igen.    Här hemma har vi haft en sväng av magsjuka men i morgon ska alla vara igång igen. Ludde är tillbaka i skolan idag igen och Alwa som klarat sej är ...

Av Ewa Lindemark - 23 april 2010 08:32

Kan inte påstå att jag är på bästa humör just nu. Har ont i knät och är frustrerad över att inte funka som vanligt.  När man är van att det är full fart och nu kan jag inte göra mycket nytta här hemma. Kommer ingenstans utan kryckorna och vet att...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Länkar

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards